taller de meteorologia

                                         EXPERIMENTS DE METEOROLOGIA
Resultado de imagen de experimento con agua y una vela
A socals el Cesc ens ha enseñat uns experiments que són:

un amb una espelma en la que posava una espelma encesa en un plat ple d'auigua tapada amb un got i poc a poc la espelma  s'anava apagant perque consumia tot l'oxigen del got i l'aigua pujava dins .
Resultado de imagen de experimento con botella y globo
També havia fet un experiment amb una ampolla de coca cola i havíem de bufar i fer entrar un paper però la única que ho ha aconseguit és la Miriam.Ens ha explicat que era perquè hi havia aire dins i per aixó desprès tampoc ha pogut posar aigua amb un ambut tapant  amb plastilina la boca de l'ampolla.Per últim ens ha fet bufar un globus que etava dins d'una ampolla amb un forat, quan volia que un ho aconseguís destapava el forat i si no el tapava. També ens ha explicat que a la terra hi ha admosfera amb diferents gasos.

                   EXPERIMENTS DEL SOL

A socials hem fet quatre experiments més: el de l'albedo, que era que amb el sol i una lupa el cesc va apuntar amb aixó al globus blanc i no va explotar perque tenia menys albedo,és a dir, que el calor es reflectia, no com al globus negre que tenia més albedo.
 Després vam fer un altre al qual agafavem un DVD i el posavem sobre un full de paper de manera que apareixia l'Arc de San Martí.
Resultado de imagen de experimento globos albedo També vam fer a casa un experiment que es feia amb un got ple d'aigua, unes gotes de llet i una llanterna: posavem l'aigua i unes gotes de llet i l'enfocavem amb la llanterna i es veia un to blavós. El Cesc  ens va explicar que era perque la llum quan tocava les munecules de l'aire hi havia un color que s'expandia més que era el blau i per aixó el cel es d'aquest color. Després ens va explicar perque al pol naord fa tant de fred i és perque com la terra es rodona i el pol nord está adalt, la llum arriba menys concentrada que als països del centre.

                         LA PRESIÓ ADMOSFÈRICA
Hem fet tres experiments més que són: es mouen sense tocar,la força de la presió i la presió actua en totes direccions .A es mouen sense tocar eren dos llaunes buides una mica separades a sobre d'unes palletes,el cesc bufava al mig amb una palleta i les llaunes s'ajuntaven perque treia l'aire del mig i deixava entrar més en totes direccions. Un altre experiment és la presió actua en totes direccions ,que és una jerra,un cotófluix, alcohol , un encenedor i un ou. Es posa l'alcohol al cotófluix i s'encén amb el encenedor,es posa dins de la jerra i després l'ou a d'alt ,l'ou va vaixant fins arribar a vaix i trencar-se. L'últim és la força de la presió i és amb un got i amb un posagots: s'omple el got d'aigua i es posa el posagots per a d'alt, es gira i l'aigua no es cau (a vegades sí,com ha pasat).
Resultado de imagen de jarron y huevo experimento



                               OBSERVATORI METEOROLOGIC

Hem fet parelles per fer, per exemple, un mesurador de humitat i també hi ha més coses. Jo vaig amb la Xuying i hem decidit fer el baròmetre que és un mesurador de presió de l'aire.
Jo porto algun material per fer-ho i la Xuying ho fa a casa seva perque no podem quedar. Aquí hi ha una foto



                                                            EL VENT               
Hem fet tres experiments més:


  • Vents giratoris: primer el cesc ens ha explicat coses sobre el vent i després ha agafat una pilota de tennis i l'ha girat i havíem de veure una cosa,jo la vaig veure pero hem pensava que era una altra cosa. Lo que havíem de veure era que la fletxa de la n girava cap a un altra costat que la s quan girava la pilota.

Resultado de imagen de pelota de tenis con una n y una s dibujados
  • L'ampolla: Aquest experiment ho he fet amb la Miriam: haviem de fer un forat a una ampolla buida, tapar-ho amb cel·lo i posar-la al congelador, havíem de esperar mitja hora i després treure-la,després deixar-la reposar una altra mitja horai treure el cel·lo perque surti com un aire. La Miriam i jo ho hem fet malament.

  • La màquina de fer vent: també ho he fet amb la Miriam. Consistia en posar un fil a la part d'adalt de la nevera i havia de moure's cap a un costat i per la part de vaix cap a un altre. Nosaltres la part de dalt ho hem notat una mica pero la part de vaix no.
                                               LA TEMPERATURA

  • La capsa màgica: El cesc ens ha preguntat que crèiem que pasava. Jo creia que s'apagaria l' espelma de dins la capsa al posar l'altre espelma, pero pel forat d'avaix de la capsa la flama de  l'espelma que no estava dins mirava cam a dins el forat, pero al forat de dalt mirava cap a fora. Aixó pasa perque l'aire calent puja.
Resultado de imagen de vela

  • La llauna que es mou: El cesc ens ha preguntat que crèiem que pasaria i jo creia que la llauna es mourà cap a un costat. Pero al acostar la flama a la llauna la llauna s'aixecava una mica de el plat amb l'aigua.

                                                      LA HUMITAT

  • La pinya: El Cesc ha posat una pinya en un recipient ple d'aigua. Al pasar un dia s'ha de tancar (perque està oberta) perque les pinyes s'obren perque estàn seques,i com absorbeix l'aigua del recipient s'ha hidratat i s'ha tancat.



    Resultado de imagen de piña cerradaResultado de imagen de piña abierta y piña cerrada
    ABANS                                                                                                              DESPRÈS

  • La llauna que sua:Hem posat gel que hem chafat nosaltres i sal dins una llauna, la llauna estaba mullada per fora. No era perque hi hagués gel i sal dins, era perque la humitat de l'ambient de la clase es condensava a la llauna. 



                                          ELS NÚVOLS

  •   Núvol en una ampolla: el Cesc ha posa alchuol en una ampolla i amb un inflador fa que dintre hi hagi presió, i quan ha tret el tap ha sortit una mena de fum que era l'alchuol. Ens ha explicat que els núvols estaven en estat líquuid i plovia perque es condensava l'aigua.
Resultado de imagen de nube en una botella







Comentarios

  1. podries haver separat els experiments , així es veurien millor

    ResponderEliminar
  2. Este comentario ha sido eliminado por el autor.

    ResponderEliminar
  3. això ho podríeu haver fet a classe a l'hora de l'esbarjo, no?

    ResponderEliminar
  4. en alguns hi noto a faltar explicar una mica més el per què passa el que hem fet

    ResponderEliminar

Publicar un comentario